• 0 Mijn Kazou

    Er werd geen profiel met het opgegeven e-mailadres en/of wachtwoord teruggevonden. Probeer opnieuw of klik op 'Wachtwoord vergeten?'. Opgelet: profielen uit onze vorige website (vakanties t.e.m. paasvakantie 2017) zijn niet meer bruikbaar.


    Loading...
    uitloggen
  • Veelgestelde vragen

    Heb jij vragen over het JOMBA-vakantieaanbod? Dan vind je hier wellicht een antwoord op die vragen!

    Vragen over inschrijven

     

    Moet ik snel inschrijven?

    Ja! Wil je zeker zijn van een plaatsje op een van onze vakanties, aarzel dan niet te lang. Je kan een JOMBA-zomervakantie boeken vanaf donderdag 12 januari 2016 om 18u00.

     

    Is er nog plaats op mijn favoriete vakantieplek?

    Op de website kan je nakijken of er nog vrije plaatsen zijn voor de vakantie van jouw keuze. Op het vakantieoverzicht tonen de buttons of er nog plaats is:

    • Boek nu: je kan je boeking onmiddellijk ingeven door het inschrijvingsformulier in te vullen. Je krijgt dan meteen een bevestiging van ontvangst in je mailbox. Let op: een boeking is pas volledig definitief nadat wij de medische fiche van de deelnemer ontvangen en gecontroleerd hebben.
    • Reservelijst: de vakantie is voorlopig volzet, maar we bekijken de mogelijkheid om de vakantie uit te breiden. Je kan je inschrijven op een reservelijst en we contacteren je zodra er een plaats vrijkomt voor deze vakantie. Dit is mogelijk, maar niet zeker. Onze ervaring leert wel dat er af en toe nog plaatsen vrijkomen door annulering of wijzigingen.
    • Volzet: jammer, deze vakantie is volzet, maak een andere keuze

    Het is belangrijk om de informatie op het inschrijvingsformulier correct en volledig in te vullen. Op deze manier kunnen we immers beter inschatten wat onze deelnemers nodig hebben om een fijne vakantietijd tegemoet te gaan!

     

    Hoe weet ik of de vakantie toegankelijk is voor rolstoelen?

    Als er bij de vakantie een rolstoelsymbool staat, kunnen er op deze vakantie één of meerdere rolstoelgebruikers mee. Voor meer info neem je best contact op met de organiserende regio.

     

    Heb ik recht op korting?

    In bepaalde gevallen kan een vakantieganger bovenop de scherpe sterprijs een korting van 50%, met een maximum van € 150, genieten. Als eerste voorwaarde moet de vakantieganger lid zijn van CM. Daarnaast dient de samenwonende met gezinslast (vroeger het gezinshoofd genoemd) recht te hebben op Verhoogde Tegemoetkoming (VT) of het Omnio-statuut te genieten. Ook 'gezinshoofden' die langer dan 6 maanden werkloos zijn, hebben recht op een korting van 50% op de deelnameprijs (met een maximum van € 150).

    Meer info vind je terug op de pagina 'algemene info vakanties'.

     

    Hoe weet ik zeker dat mijn boeking voor een vakantie definitief is?

    Nadat je via de website een vakantie hebt geboekt, zullen je gegevens verwerkt worden. Er wordt nagekeken of dit voor jou de meest geschikte vakantie is. Bij twijfel nemen wij automatisch contact op om eventuele alternatieven samen te bespreken.

    Als er plaats is op de vakantie, sturen we je een inlichtingenfiche. Nadat je jouw inlichtingenfiche ingevuld hebt teruggestuurd, kunnen we controleren of de vakantie qua omkadering geschikt is voor jou en zullen we de vakantieboeking meestal definitief bevestigen. Na bevestiging versturen we je het overschrijvingsformulier. Let op: het niet betalen van de kostprijs, geldt nooit als annulatie.

    Is er geen plaats meer op de vakantie? Dan ontvang je van ons een mail dat je op de reservelijst staat. Omdat we jouw vakantie niet kunnen garanderen bij een inschrijving op de reservelijst, kunnen we samen met jou op zoek gaan naar alternatieve vakanties. Neem hiervoor contact op met de organiserende regio.

    Kort voor de vakantie krijg je alle concrete praktische informatie toegestuurd: waar gaan we naartoe, wat valt er te beleven, wat mag ik meenemen en wat laat ik beter thuis, op welk adres kan ik post ontvangen, hoe laat vertrekt de bus, enz. Ook een lijstje van alles wat er in jouw vakantiekoffer moet zitten zal niet ontbreken!

     

    Moet ik de inlichtingenfiche voor iedere vakantie opnieuw invullen?

    Ja. Voor een goede begeleiding van onze monitoren én om er een onvergetelijke vakantie van te maken, is het belangrijk om de inlichtingenfiche zo goed mogelijk in te vullen met gegevens die up-to-date zijn. Daarnaast worden inlichtingenfiches niet bijgehouden, maar na elke vakantie vernietigd.

     

    Mag ik een vakantie voor een andere doelgroep boeken?

    Onze vakanties zijn ingedeeld in verschillende doelgroepen om tegemoet te komen aan de wensen en noden van iedere doelgroep. Zo zijn vakanties voor kinderen en jongeren met een fysieke handicap altijd rolstoeltoegankelijk en heeft een vakantie voor kinderen en jongeren met een matig tot ernstig verstandelijke handicap bijvoorbeeld een hoge begeleidingsnorm. In principe zijn we daarom geen voorstander om een vakantie voor een andere doelgroep te boeken. We zijn er immers van overtuigd dat deze vakantie het beste bij jou past. Mocht je hieraan twijfelen, dan willen we graag met jou de vraag bekijken. Neem hiervoor contact op met de regio van de organiserende vakantie.

     

    Mag ik inschrijven voor meerdere vakanties?

    Kazou wil zoveel mogelijk deelnemers minstens 1 vakantie aanbieden. Indien er echter nog plaats is op een vakantie na de eerste inschrijvingsgolf, dan is het geen enkel probleem als je je inschrijft voor een tweede, derde of vierde vakantie.

     

    Mag ik bij een ander verbond een vakantie boeken?

    Jazeker! Het JOMBA-vakantieaanbod van Kazou staat open voor iedereen uit gans Vlaanderen. Je moet enkel rekening houden dat de opstapplaats van de vakantie in de organiserende Kazou-regio ligt. Bij elke vakantie vind je welke Kazouregio instaat voor de organisatie.

    Vakantie
    gerelateerde vragen

     

    Wat met dagelijkse verzorging, medicatie en behandeling?

    De dagelijkse verzorging gebeurt door een moni. Voor sommigen is dit enkel toezicht, voor anderen helpt de moni bij het wassen, aankleden, eten, enz. Wanneer een deelnemer medicatie moet nemen, controleert de medische verantwoordelijke dat deze wordt klaargezet. De moni of verpleegkundige zorgt ervoor dat alles op het juiste tijdstip wordt toegediend.

     

    Wat met de aangepaste hulpmiddelen die ik nodig heb op vakantie?

    Heb je een extra rolstoel, aangepaste matras, aangepast bestek, schelpen of andere zaken die speciaal op jouw maat gemaakt zijn en die je nodig hebt voor een goed functioneren op vakantie? Dan is het goed dat je deze meeneemt.

    Wel vragen we je om enkel de hoogst noodzakelijke hulpmiddelen mee te nemen op vakantie, omdat al het materiaal op de bus moet passen. Op de inlichtingenfiche kan je specifiek aangeven welke materialen je meeneemt, zodat we hiervoor een ruimte op de bus kunnen voorzien. Voor vragen hieromtrent kan er steeds contact opgenomen worden met de organiserende regio.

     

    Wordt er kiné voorzien op vakantie?

    Indien je kiné nodig hebt op vakantie kan je dit aangeven op de inlichtingenfiche. Stuur in dit geval een nauwkeurig voorschrift van een arts mee, het bewijs van E- of F-pathologie en een vignet van de mutualiteit (gele klever) mee met de medische fiche. Enkel op deze manier kunnen we kiné voorzien tijdens de vakantie en voor jou de voordeligste afrekening maken. Kosten zijn op eigen rekening, de afrekening gebeurt nadien.

     

    Wie gaat er met mij mee op vakantie?

    Op vakantie gaan doe je natuurlijk niet alleen. Dat is het leuke aan de vakanties van Kazou: je leert er altijd nieuwe mensen kennen. Wie zijn die anderen die ook mee op vakantie gaan?

        
    • Andere vakantiegangers: Net als jij zullen er nog kinderen en jongeren meegaan. Ook zij kozen voor jouw ‘vakantie op maat’. Naast dezelfde leeftijd zullen ze dus ook ‘dezelfde vakantiemaat’ hebben. Dit wil zeggen dat het vakantieprogramma aangepast is aan de mogelijkheden en de leeftijd van de deelnemers.
    • Monitoren: Elke vakantie wordt begeleid door een moniploeg. Die stellen we samen op basis van de specifieke noden van een doelgroep. Elke moniploeg wordt gecoacht door een vakantieverantwoordelijke. Onze begeleiders zijn allemaal monitoren van Kazou. Wij voorzien voor hen aangepaste vorming.
    • Verpleegkundige: Op de meeste JOMBA-vakanties gaat er een verpleegkundige mee. Die ontfermt zich over alle medische zaken: medicatie, kleine medische problemen,…

     

    Wat doen we op vakantie?

    Tijdens de vakantieperiode bieden de moni’s heel wat verschillende activiteiten aan. Sommige activiteiten zijn in kleine groep en van korte duur. Andere duren een ganse voor- of namiddag en zijn met de hele groep. De moni’s doen natuurlijk telkens mee. Zij letten erop dat elke jongere aan bod komt. Wat de activiteiten inhouden en hoe het programma eruit ziet, hangt af van jouw ‘vakantie op maat’!

     

    Wat als het op vakantie toch niet loopt zoals verwacht?

    Wanneer monitoren op vakantie vragen hebben in verband met specifieke begeleiding zullen ze niet twijfelen de ouders even op te bellen voor meer informatie.

     

    Is er voor de vakantie een mogelijkheid om in contact te komen met de monitoren?

    Elk kind is uniek… Na de inschrijving vragen wij je om een begeleidings- en/of medische inlichtingenfiche in te vullen. Zo leren onze moni’s snel hoe ze gepast met jouw kind kunnen omgaan. Als er ondanks de begeleidingsfiche onduidelijkheden blijven, nemen we contact met je op voor meer informatie. Een contactmoment met monitoren kan bijvoorbeeld bestaan uit een huisbezoek of een ontmoetingsdag met monitoren.

     

    En wat als ik plots niet mee kan?

    Wie ingeschreven is en plots toch niet meer mee kan, schrijft een brief/mail naar de organiserende regio. In die brief leg je uit waarom je niet mee kan. Er worden geen kosten aangerekend wanneer je annuleert omwille van een ziekenhuisopname (met overnachting) of bij een sterfgeval in de familie tot in de tweede graad. Bij ziekte of ziekenhuisopname is een medisch attest vereist.

    In alle andere gevallen zal er een annulatiekost aangerekend worden.

    Meer info hierover vind je in de ‘algemene voorwaarden’.

    Contact

    Heb je een dringende vraag omtrent de informatie die je op deze pagina vindt? Aarzel dan niet om ons te contacteren!
    Loading...